Google

söndag 11 januari 2009

Leker med min Lowrance 112:a


Innan gårdagens tur så inköpte jag ett 1Gb SD-minneskort och stoppade i plottern för att samla på mig djup och positions punkter för att kunna göra egna "sjökort/djupkurvor" med hjälp av DrDepth. Fiskade som tidigare nämts utanför Tösse igår. Vid ca 11:30 säger jag till Anders -Kolla "stigaren". Men jag hann inte klart med meningen innan han avbröt mig med -Jävlar, Hugg på riggen. Jag vänder mig om för att konstatera att spöt löser ut och knarret drar igång. Precis som jag (det var min tur efter att Anders fick ta de två första) tar tag i spöt så blir det "tomt", den släppte..... Allt var över på ca 8-10 sekunder och man kan tydligt se hur fisken stack mot botten efter attacken.
Eftersom detta var min första "stigare" som också attackerat (som jag vet) kunde jag inte låta bli att leta upp detta på slingan jag spelade in under gårdagens fiske. Man kan se exakt position, klockslag och djup. Kan tillägga att vi fiskade mestadels runt Metgrund.
Är det någon som testat att göra egna "sjökort" med DrDepth så lägg gärna en kommentar.

Inga kommentarer: